Sunday, March 7, 2010

~Sepi Seketika~

Assalamualaikum Warahmatullahiwabarakatuh sebagai pembuka bicara setelah sekian lama aku menyepikan diri dari berblog..............Sebenarnya banyak perkara yang terjadi sejak akhir-akhir ni..........menyebabkan aku tiada masa untuk menjeguk blog ini dan menerjah blog kawan-kawan aku....Insyallah lepas ini aku akan terjah blog kawan-kawan ku satu persatu....aku rindu dengan celoteh korang semua.........dan tak lupa jugak aku nak ucapkan berbanyak terima kasih kepada kawan-kawan yang masih sudi lagi menjeguk blog aku yang tak seberapa ini.......

Perkara yang menyebabkan aku tiada masa untuk update blog ialah..aku tak sihat...demam...kali ini demam aku lain macam jer...kebiasaannyer aku demam dalam satu atau dua hari jer..ini dah lebih........aku tak sedap hati.........aku g klinik swasta........ambik ubat dan MC........lepas dua hari kemudian......demam ku masih tak baik lagi.......sekali lagi aku g klinik swasta......dalam hati aku risau......sebab sekarang ni banyak kes denggi...terpaksa laa aku berjumpa doktor lagi....doktor beritahu aku......kalau demam aku tak baik lagi dalam tempoh satu hari.....aku kena jalani blood test.......fuuuhhh kecut hati ku bila dengar perkataan "BLOOD"........untuk pengetahuan korang semua....sebenarnya aku ni mabuk darah.....tak boleh tengok darah..kadang-kadang orang cakap pasal darah pun muka ku dah pucat lesi....fuuuuhhhh betul-betul penakut.....

Keesokan harinyer................aku masih demam...............jadi aku buat keputusan untuk ke klinik kerajaan...........awal-awal pagi lagi aku dah terpacak kat klinik.............yang buat aku tak tahan ialah........ramainyer orang ....aku ingat aku yang paling awal...hampeh..dapat nombor pun dah berpuluh-puluh...lengguh nak menuggu...terpaksa laa aku bersabar......bila nama ku dipanggil untuk buat blood test....aku dah gugup........tak sanggup rasanyer..tapi terpaksa gagahkan diri jugak...lepas tuu tunggu keputusan dari makmal....doktor bagitahu aku...diorang suspek aku kena denggi....esok kena jalani blood test lagi....huuuuhhhhhh....

Hari kedua aku jalani blood test cam biasa...orang tetap ramai...masa aku terbuang dekat dgn 2 jam lebih kat sana.....keputusan kali ni...doktor cakap darah aku ada virus....dalam hati aku dah menyumpah...("kalau demam memanglaa ada virus"...entah apa-apa laa doktor ni")....doktor suruh aku buat blood test untuk keesokan harinyer lagi...huuuuuaaaaaaaaaaaaaaawwww....cuak nyer....

Hari ketiga ...aku paling menyampah....lengan aku dah lebam....lengan kiri aku diorang tak leh nak cucuk sebab tak nampak urat.....walaupun tak nampak urat...diorang masih lagi nak cuba cucuk....hampeh laaa.....akhirnya lengan kanan aku yang menjadi mangsa.....kali ini doktor cakap keputusannya tetap sama macam semalam........tak der perubahan...doktor berpesan suruh aku minum banyak air...jadi terpaksa buat blood test lagi.....

Hari keempat...diaorang refer aku ke Hospital Sg Buloh....kali ni tukang ambik darah darah aku ialah lelaki...fuuuuhhhh punya laaa kasar cara dia......mamat ni buat aku angin jugak....dia dah ambik darah aku buat pertama kalinyer.......tapi tak cukup kuantiti....dia ambik darah aku buat kali kedua.....aku pada saat tuuu dah berpinar bijik mata....muka aku dah berpeluh....nasib baik tak pengsan jer....kali ni doktor bagitahu keputusan yang aku kurang sel darah putih (dalam hati aku......apalah diorang ni dut ambik darah aku hari-hari..........setahu aku sel darah putih takkan kembali normal dalam masa satu hari...ambik masa yang lama jugak.....hampeh jer bila aku fikir berulang kali")

Aku dapat MC satu minggu gara-gara blood test.....kerja kat opis tak yah cerita laa..bertimbun...
aku nak buat kerja kat opis pun tak der semangat....sekarang ni pun aku masih lagi letih dan pening...tak boleh terlalu aktif sanggat....aku ingat nak buat medical check up kalau keadaan ini berterusan...harap-harap tiada laa perkara yang tak diingini berlaku keatas diriku.........amin

p/s oooppssss...sorry....entery kali ni panjang sikit......cam luahan perasaan laa pulak...jangan marah yer..... :)

10 comments:

sasha @ mumyalyaqil said...

uitss..mu masih blom sihat sepenuh nye ye nuyue..cian..byk kali buat blood test tu..aduh..
get well soon ok :)

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

sian nuyue....mmg lama nuyue menyepi. nuyue tak sihat rupanya. semoga nuyue cepat sembuh....sakit tu ujian Allah sayangkan kita. nuyue sabar yer...

sya said...

tak pe nuyue.. yang penting.. nuyue sihat..
harap2, dapat lah tahu keputusan darah tu..
memang bengang sebenarnya bila buat blood test dengan orang yang kasar. dia ingat, kita ni tak de rasa sakit gamaknya.. ce kita cucuk dia pulak, sakit tak?

eh, sorry, ter emo pulak.. :P

nuyue said...

sasha
aahhh..nampak gayanyer camtu laaa...mungkin kena byk berehat...

nuyue said...

kak fiza
terima kasih yer...
ku menyepi bersebab laa kak fiza..kalau tak..confirm ku kepoh kat page korang...hehheeh

nuyue said...

sya
hehhehe..ter emo yer...
xapa2....
tuu laa sya...nuyue redha jerlaaa...sekurang2 nya nuyue leh tahu apa penyakit nuyue selama ni...

fisa othman said...

moga nuyue cepat sembuh ye...

zaza said...

tak sihat ye?...
Rehat bebanyak ye.. mintak2 takde apa2..
hehe.. mana tau pregnant ke?

nuyue said...

kak fisa
thank yer

nuyue said...

zaza
thank
eeehhh
pregnent?
rasanyer taklaa..sbb period ok jer

Labels

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails